
Sinop’un Türkeli ilçesinde, “1-31 Mart Ulusal Kolorektal Kanser Farkındalık Ayı” kapsamında kolorektal (kalın bağırsak) kanserine yönelik farkındalık etkinliği gerçekleştirildi.
Türkeli Devlet Hastanesi bünyesinde kurulan stantta hastalara ve vatandaşlara bilgilendirme yapıldı. Sağlık personelleri tarafından kolorektal kanserden korunma yolları, erken tanının önemi ve ulusal tarama programları hakkında detaylı bilgiler paylaşıldı. Özellikle sağlıklı beslenme, düzenli fiziksel aktivite ve tarama testlerinin önemi vurgulandı.
Etkinlik kapsamında ayrıca gaitada gizli kan (GGK) test kitlerinin doğru kullanımı uygulamalı olarak gösterildi. Yetkililer, ulusal standartlar doğrultusunda 50-70 yaş arası vatandaşların 2 yılda bir GGK testi, 10 yılda bir ise kolonoskopi yaptırmasının önerildiğini hatırlattı.
Risk grubunda bulunan vatandaşların, aile sağlığı merkezleri (ASM), kanser erken teşhis, tarama ve eğitim merkezleri (KETEM) ile sağlıklı hayat merkezlerine (SHM) başvurarak ücretsiz tarama hizmetlerinden yararlanabileceği belirtildi.
Sağlık yetkilileri, erken teşhisin hayat kurtardığını ifade ederek vatandaşları düzenli tarama programlarına katılmaya davet etti.

Demirhan ile Çobanlar arasındaki yol yeniden ulaşıma açıldı
1
Bahçesaray’da yola çığ düştü
2
Gençler Tarihin “MAHREM” Perdesini Araladı: İZÜ’de Harem Konferansı
3
TFF 2. Lig: Arkent Arnavutköy Belediyespor: 0 – Bursaspor: 1
4
ÇAKIR İNŞAAT Ekonomik Olarak Zor Durumda mı?
5
Üsküdar’da tırın üzerindeki ekskavatör tabelaya çarptı: 7 araç zarar gördü
6
“Kanlı Ocak Şehitleri” Iğdır’da anıldı
7
Kayserispor son 2 maçta 4 puan topladı
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.